donderdag 11 september 2014

Een grootse prestatie verdient een groot publiek

Bekijk de officiële tv spot : https://www.youtube.com/watch?v=fDVx01Gf34k



In tegenstelling tot de Paralympics, de Spelen die bekend staan voor atleten met een fysieke beperking, zijn de Special Olympics Games nog niet helemaal ingeburgerd. Een jammerlijk gevolg hiervan is dat meer dan 2000 atleten met een verstandelijke beperking geen supporters hebben tijdens het belangrijkste sportmoment van hun leven. LDV United en Special Olympics sloegen de handen in elkaar met één doel voor ogen: het taboe rond atleten met een verstandelijke beperking doorbreken en de atleten eindelijk de aandacht geven die ze verdienen. Onder de campagnekoepel “Een grootse prestatie verdient een groot publiek” werd een in-your-face-campagne bedacht. Hiervoor verleenden nog twee andere Belgische topsporters hun medewerking: Jean-Miche Saive en Kim Gevaert. Ook zij vragen zichzelf, net als De Bruyne, oprecht af of het wel normaal is dat topprestaties van atleten met een verstandelijke beperking onopgemerkt blijven.

Samen zijn ze het gezicht van deze campagne. Hun portretten werden bewerkt met als resultaat een mooie maar confronterende foto: De Bruyne, Gevaert en Saive met de ogen van een Special Olympiër. Verdienen zij nu minder supporters omdat ze een verstandelijk beperking hebben? Dit sterk statement moet de discussie rond atleten met een verstandelijk beperking openen. Want die discussie is nodig om het taboe te doorbreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten